Welcome to whoever person that currently reading this blog of mine.Well basically this blog is about all the random thing that came out from my mind. That's all and bye!

Wednesday, May 18, 2011

Dinner tiMe!!

Akhirnya arr...
hehe akhirnya terpost jugakk...lama sudah bha saya maw post yang nie....tapi tidak2 terpost...hoho...
tepa@xpew...hehe! ni maw post  la niee....

talk about dinner time nie laa apa kami makan ariiieee tue lagi...beberAapa ari yang lalu laa...

TOMATO MSAK IKAN MASIN
NI ADA MANGGA KENA CINCANG..


  
SUP AYAM HITAM.....


Nah... sedap nieyy....dia nampak ja macaM pelik2...hehe! fuh...law di hostel mana laa dapat makan macam ni ow...huhu...beznyaa...itu la bak kata urang bilang...makanan d rumah la palink sadap...heee.... ni laa saya balik2 saja dari johor balik sabah terus kena msak sedap2...hihi! suka2!... gemukk saya ow law balik umaa...hehe! 
anyway yang saya maw cerita betul-betul nie yalah


 TOPIK KAMI TIME MAKAN MALAM....
ni yang abang saya cerita lar...DID YOU KNOW?? bahawa pada TAHUN 90-AN AJINOMOTO@atau lebih betul MSG sejenis perisaa yang kita selalu guna ntuk campur sama lauk2 yang sedap seperti di atas telah DI BAND atau DI TIDAK BENARKAN digunakan di HOTEL... well sebab seperti yang kita tawu makan ajinomoto terlebih banyak bole menyebabkan banyak side effect yang tidak bagus yang mana salah satu nya  ialah kita bole keguguran rambut,lepas tu..senang jadi pelupa....
eyaa...macam mana bole timbul cerita pasal ajinomoto2 nie ialah dari cerita pasal abang saya...dia pegi rumah kawan dia...pastu mak kawan dia bawa la makan malam kan...hehe! result dia.... makanan masin...sebab letAK garam ja tapi tidak da MSG so rasa pun kurang la bha... then saya tanya la ama abang saya...bang... mana lagi tidak sihat...garam ka ajinomoto...so dya bilang ajinomoto  laa...then2...dia cerita la pasal perkara di atas...hehe!(teda-teda bha crita sya nie..haha!)


Then ada lagi abang saya cerita pasal c mahathir...hehe! kita punya ex perdana menteri bhaa...abang saya kan dia tukang masak bhaa d hotel...hotel tu ndak boleh dinyatakan la dimana kan takut pla nti kena saman saya...wakaka...xD dia cakap kan... c MAHATHIR  la yang palink indak cerewet law maw makan dihotel... TAPI....jangan saja kamu bagi dia makan makanan WESTERN...dia tidak maw tu... especially  ANGGUR...nanti ko taw apa dya cakap..."saya bukan orang putih" so kira ok laaa dya nie...atleast tidak cerewet bhaa...bagus laa tu....

ohya talking about my brother...dia kan tukang masak...so dia banyak lar pengalaman kunun...banyak udah customer macam2 dorank kena hidangkan makanan... since hotel dia nie agak berbintang...so ada juga la selalu artis datang makan sana...so macam2 la ragam manusia dia jumpa...hee ada yang cerewet tu habis laa law terlalu minta yang bukan2...jangan kamaa....nanti entah apaa yang dimasukkan ke dalam makanan anda...yah anda mungkin merasa kan sedap...tapi.......jeng..jeng..jeng...ada perisa tambahan yang u probably la x harus tahu...apaa benda tu..Lu Pikir la sendiri...MUAHAHA...(evil laughh....xD) so nasihat saya kepada anda2 yang cerewet di luarr sana ketika pegi order di kedaii....think before u kasi lepass baran  u sama itu waitress...nanti u may regret it...again...MUAHAHAH...xD...understand2 je lerr kio...=)


owkey enough about dats...ni cerita mamy saya pulaa...pada hari tersebut dia naikk train pulang rumah dari kerja...well semasa dalam train ada itu makcik...bersama anaknya n cucunya... c makcik tu dia bertelefon la nie guna hp dia....dia probably first time guna handphone kali...sebab menurut cerita ibuku....semasa makcik tu bertelefon, semua urg dalam train tengok diaa....kira ramai laa tengok dia..u know y?? sebab dia punyaa suaraa kuatt bhaa yang sampai 1 kampung buli dengarr...ereeii....ntah laa...
then my mOM megajuk suaraa mak cik tue..berbunyi: HAAA??! HALOO! HALOO! MNA SUDAH KOE??!! KOE DI K.HILL(k.l) KA??(dengan cara kmpung haibs habisan kali dia cakap tuh...) AHH.. KO IKUT MAMA KOE...!!....
ada lagi...dia bagi la hp dia sama tu cucu dia... makcik tu cakap:NAHH! KOE MNTA BELANJA PAKCIK....trus tu budak pun cakap laa...BELANJA PAKCIK...ereii...ini pun mamy sya ingt..haha...


sampai ada yg penumpang lain cakap2...BAGUS PAKAI LOUD SPEAKERR...BIARR 1 TRAIN DINGAR...ereii... klaw sya malu oww...koe tia malu?? tapi tiapa laa bha kan 1 kali ja bernampakan..hehe harap2 tia sama2 laa train..hehe! 


well dats about it...lepas siap makan macam biasa laa...saya kemass dapurr...(ereii inni pun saya ceritaa hahaha...tepa laa...XD)
owkey
     END...(at last..huhu)


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...